Naujienos

Panevėžio aprangos ir tekstilės įmonės dalijosi patirtimi sprendžiant veiklos iššūkius

2020 12 18


Panevėžio plėtros agentūra ir Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių asociacija gruodžio 17 d. organizavo virtualią diskusiją „Kaip aprangos ir tekstilės įmonėms išlikti konkurencingoms?“.

Renginio metu „SME Finance“ vyriausiasis ekonomistas Aleksandras Izgorodinas apžvelgė Lietuvos ir pasaulio ekonomikos tendencijas, aktualias regiono įmonėms. Aprangos ir tekstilės pramonės vystymąsi tiesiogiai lemia pokyčiai pasaulio rinkose, o šiemet jiems itin didelę įtaką turėjo koronaviruso pandemijos ir karantino šokas. Visgi tendencijos nėra negatyvios – ekspertas pasidžiaugė, kad Lietuva kitų šalių kontekste atrodo gerai.

Diskusijoje apie įmonių konkurencingumą dalyvavo sėkmingų aprangos ir tekstilės įmonių atstovai: Virginijus Vizbaras, UAB „A Grupė“ savininkas, Eugenija Galkauskienė, E. Galkauskienės įmonės „Eustilija“ ir prekinio ženklo „Introstyle“ savininkė bei Mindaugas Gyvis, UAB „Tebesa“ ir prekinio ženklo „Atella“ savininkas. Diskusijos dalyviai su Panevėžio aprangos ir tekstilės sektoriaus atstovais dalijosi savo įmonių gerąja praktika, atsakė į rūpimus klausimus, ypač susijusius su prisitaikymu prie technologijų ir veiklos diversifikacija.

Pašnekovai akcentavo, kad įmonėms itin svarbu orientuotis į technologijų, įrenginių atnaujinimą, personalo universalumą ir gebėjimą lanksčiai prisitaikyti prie vartotojų poreikių. Įmonėms, siekiančioms išlikti konkurencingoms, svarbu nebijoti žvelgti plačiau, išnaudoti e-komercijos teikiamus privalumus, pritraukti jaunimą, kuris visai kitaip mato, supranta ir įsisavina naujoves. Patyrusių verslininkų tikinimu, kiekviena krizė suteikia naujų galimybių, kurias reikia atrasti ir jomis pasinaudoti. Be to, svarbu suprasti ir tai, kad sėkmei pasiekti reikalinga ne konkurencija tarp įmonių, o sinergija ir bendradarbiavimas.

Panevėžio plėtros agentūros verslo aplinkos projektų vadovė Monikos Miniotaitės teigimu, šis renginys – tai būdas paskatinti regiono įmones dalintis gerąja patirtimi, kaip veikti ir sėkmingai konkuruoti sudėtingomis verslo sąlygomis. „Daugelis įmonių išgyvena itin sudėtingą laikotarpį, dėl pandemijos yra priverstos riboti ar net visiškai stabdyti savo veiklą. Kita vertus, būtent dabar ypač svarbūs yra kitų versle esančių įmonių patarimai, į ką reikėtų atkreipti dėmesį priimant vieną ar kitą sprendimą. Be to, Panevėžio miestui pasirinkus strateginę Pramonės 4.0 kryptį, būtina didinti įmonių imlumą inovacijoms. Tą daryti lengviau, kai įmonėms suteikiamos galimybės mokytis iš tame pačiame sektoriuje veikiančių ir su panašiais iššūkiais susiduriančius įmonių patirties“, – sako M. Miniotaitė.

Renginys organizuotas įgyvendinant Panevėžio miesto savivaldybės finansuojamą verslo plėtros sąlygų gerinimo projektą „Aplinkos verslui gerinimas Panevėžyje“.

Parengta pagal Panevėžio plėtros agentūros ir Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių asociacijos informaciją.