Naujienos

„Rail Baltica“ postūmis regionams – milžiniškas: skelbiamas stočių sąrašas

2021 04 06


Lenkiją, Baltijos šalis ir Suomiją sujungsiančio geležinkelio „Rail Baltic“ įtaka Lietuvos regionams – milžiniška. Taip teigia Panevėžio meras Rytis Račkauskas. Tuo metu Pasvalio rajone esančio Vaškų miestelio gyventojai viliasi, kad nutiesus geležinkelį, jie nebesijaus atskirtyje.

Kada jau galėsime išbandyti „Rail Baltica“ (RB)? Per kiek laiko, pavyzdžiui, Ramygalos gyventojas, įsėdęs į keleivinį traukinį miestelyje, pasieks Varšuvą, Helsinkį, Vilnių?

Kaip 15min sakė AB „LTG Infra“ „Rail Baltica“ koordinavimo departamento Strategijos ir tarptautinių ryšių vadovas Mantas Kaušylas, projektą planuojama užbaigti iki 2026 metų pabaigos.

„Nuo tada visi keliai į Vakarų Europą bus atverti, o susiekimo greitis pakels turizmą geležinkeliu į kitą lygį. Pavyzdžiui, Ramygalos gyventojas, iš Ramygalos RB regioniniu traukiniu nuvykęs į Kauną, galės sėsti į greitąjį tarptautinį traukinį ir į Varšuvą nuvykti per 3 val. 27 min., o kelionė iš Kauno į Vilnių užtruktų apie 38 min., iš Kauno iki Rygos 1 val. 40 min., iki Talino – 3 val. 18 min.“, – sakė M.Kaušylas.

Pats projektas neskatins turizmo pagyvėjimo regionuose, tačiau suteiks galimybę į juos atvykti. Viskas priklausys nuo pačių regionų iniciatyvų sudominti ir pritraukti keliautojus. AB „LTG Infra“ atstovo nuomone, tam regionai turėtų ruoštis jau dabar, kurti patogią infrastruktūra, tvarkyti lankytinas vietas ir pan.

Kaip pabrėžė „Rail Baltica” Strategijos ir tarptautinių ryšių vadovas, „Rail Baltica“ neabejotinai pasitarnaus ir oro uostų pasiekiamumui geležinkeliu. Prie projekto numatoma prijungti ir šalies tarptautinius Kauno bei Vilniaus oro uostus. Šios jungtys leis regionų gyventojams pasiekti oro uostus greičiausiu maršrutu.

Daugiausia naudos bus miestams-tarptautinėms stotims

Kuriems Lietuvos regionams, konkretiems miestams ir miesteliams „Rail Baltica“ turės ypač didelės įtakos ir kodėl? Pasak „LTG Infra“ atstovo, didžiausią įtaka tikėtina miestams, kuriuose bus tarptautinės stotys ir kurie jau dabar yra turistų traukos centrai (Vilnius, Kaunas). „Rail Baltica“ užtikrins didesnį turistų srautą į tuos miestus, o tai turėtų skatinti su turizmu susijusių ir jį aptarnaujančių verslų – viešbučių, restoranų, kavinių, pasilinksminimo įstaigų – vystymą.

„Panevėžys taip pat galėtų pasinaudoti tuo, kad jame atsiras tarptautinė stotis ir paskatinti vietos turizmo ir susijusių verslų vystymą. Taip pat, dėl atsiradusios galimybės greitai ir patogiai atvykti į miestą darbo jėgai, pritraukti investicijų ir kurtis verslams. Be to tarptautinė stotis galėtų paskatinti žmonių migraciją į Panevėžį, kadangi gyvenant Panevėžyje galima bus greitai patekti į darbo vietą Kaune, Vilniuje ar net Rygoje, o tai pagyvintų Panevėžio gyvenamųjų būstų rinką bei keltų tokios rūšies nekilnojamojo turto (NT) kainas“, – atkreipė dėmesį M.Kaušylas.

Pasak pašnekovo, patogus susisiekimas turėtų daryti įtaką verslų kūrimui ne tik tarptautinių, tačiau ir regioninių stočių savivaldybėse.

Jau dabar NT ekspertai prognozuoja nekilnojamojo turto kainų augimą dėl „Rail Baltica“ įtakos žmonių galimybei rinktis darbo vietą toliau nuo jų gyvenamos vietos. Tai reiškia, kad žmonės galės rinktis gyvenamas vietas netoli regioninių stočių, tačiau likti dirbti didesniuose miestuose, kuriuos galės nesunkiai pasiekti geležinkeliu.

Panevėžiui – plačios perspektyvos

Panevėžio meras Rytis Račkauskas neabejoja ilgalaike teigiama „Rail Baltica“ įtaką tiek Panevėžio miestui, tiek ir visam regionui.

„Manyčiau, šiandien mes dar miglotai įsivaizduojam šio geležinkelio reikšmę. Nežinau, ar tokio masto projektai apkritai Lietuvoje kada nors buvo vykdomi. Ir Panevėžys jame užima labai reikšmingą vietą, nes turėsime vieną iš tarptautinių stočių. Visų pirma tai reiškia operatyvų susisiekimą su Europa tiek Šiaurės, tiek Pietų kryptimi. Judumo prasme Panevėžiui bus didelės perspektyvos“, – sakė R.Račkauskas.

Strateginiame plane numatyta galimybė krovinių stočiai bei intermodaliniam terminalui Panevėžyje, o tai, mero žodžiais, turėtų labai padidinti verslo patrauklumą.

„Šalia Panevėžio einanti „Rail Baltica“ trasa aiškiai formuoja miesto perspektyvą Vakarų kryptimi, kur link miestas ir plečiasi. Bus galimybė įsteigti rimtą laisvąją ekonominę zoną, nes dabartinė kol kas mažoka, steigimo metu prieš keliolika metų pristigusi galimybių ir ambicijų, o ateityje tikrai bus realių galimybių vystyti verslus ir plėsti šią Panevėžio dalį“ – neabejoja R.Račkauskas.

Visą straipsnį skaitykite naujienų portalę 15min.lt
Informacija ir nuotrauka: 15min.