Naujienos

Panevėžys kuria miesto vizualinį identitetą

2022 04 26


Šiandien pasaulis neįsivaizduodamas be vaizdinės komunikacijos, o miestų rinkodara tampa vis svarbesniu strateginiu įrankiu. Kasdien augant konkurencijai dėl naujų investicijų, turistų ir gyventojų –  prekės ženklas tampa viena iš priemonių siekiant atskleisti miesto išskirtinumą.  Panevėžio plėtros agentūra, kurios viena iš veiklos sričių – miesto įvaizdžio gerinimas ir žinomumo didinimas, įgyvendina turizmo skatinimo projektą ir skelbia viešąjį pirkimą Panevėžio miesto grafinio ženklo ir vizualinio identiteto sistemos sukūrimui. 

Panevėžys sparčiai keičia rūbą – atnaujinta pagrindinė miesto Laisvės aikštė, modernizuojamos miesto gatvės, pagrindiniai parkai, šiemet darbus planuojama baigti ir miesto širdimi vadinamoje Senvagėje. Pastaruosius metus galima stebėti miesto augimą ir pažangą: Panevėžio potencialas pritraukti tiesiogines užsienio investicijas buvo pastebėtas „Financial Times“ investicijų ekspertų – miestas pirmą kartą įvertintas „fDi Intelligence“ skelbiamame Europos ateities miestų ir regionų reitinge, Lietuvos statistikos departamento duomenimis po ilgos pertraukos Aukštaitijos sostinėje gyventojų skaičius didėjo reikšmingiausiai iš visų didžiųjų Lietuvos miestų.

„Panevėžys išsiskiria turtinga istorija, garsėja savo miestą kuriančiais gyventojais, kultūra, pramone. Tai sukuria tvirtą pagrindą tolesniam darniam miesto vystymuisi, siekiant tapti dar pažangesniu, inovatyvesniu, veržliai atsinaujinančiu ir modernėjančiu miestu. Tačiau iki šiol nebuvo apibrėžta vienijanti grandis – miestas neturėjo bendro vizualinio identiteto, kuris atlieptų miesto kultūrinius, ekonominius, socialinius aplinkos sluoksnius atsižvelgiant į gyventojų santykius su miestu bei atsikleistų Panevėžio išskirtinumą. Labai džiaugiamės, kad Panevėžio plėtros agentūra ėmėsi iniciatyvos kuriant naują mūsų miesto vizualinį identitetą ir užtikrinant dar efektyvesnę miesto komunikaciją. Neabejojame, kad bendradarbiaujant su rinkodaros ir komunikacijos ekspertais, agentūros komandai pavyks pasiekti puikių rezultatų“, – sako Panevėžio miesto meras Rytis Račkauskas.

Prieš dvejus metus įkurta Panevėžio plėtros agentūra strategiškai prisideda prie naujo miesto veido kūrimo. Viena iš pagrindinių įstaigos veiklos sričių – miesto įvaizdžio gerinimas ir žinomumo didinimas. Komanda kasdien dirba tam, kad miestas taptų vis patrauklesne vieta gyventi, apsilankyti, studijuoti, dirbti ar investuoti. Šiemet agentūra įgyvendindama Panevėžio miesto savivaldybės finansuojamą turizmo skatinimo projektą „Panevėžio turistinis potencialas: pamatyk, pažink, pasidalink“ ne tik plės turistinių veiklų pasiūlą, bet ir išgrynins miesto pozicionavimą ir kurs vizualinį identitetą.

„Svarbu užtikrinti, kad miesto atsinaujinimas ir stiprybės aiškiai atsispindėtų miesto komunikacijoje nacionaliniu ir tarptautiniu lygmenimis. Dažnai vis dar girdime pasvarstymų „tai apie ką tas Panevėžys?“, „kas simbolizuoja mūsų miestą?“. Svarbu turėti atsakymus į šiuos klausimus ir Panevėžio įvaizdžio stiprinimui užtikrinti nuoseklias miesto komunikacijos gaires. Būtent todėl šiemet vienas prioritetinių agentūros darbų – Panevėžio pozicionavimo suformavimas ir vizualinio identiteto, atliepiančio miesto gyventojų ir bendruomenių lūkesčius bei poreikius sukūrimas, – teigia Panevėžio plėtros agentūros rinkodaros projektų vadovė Kamilė Niunevaitė. – Naują miesto prekės ženklą kursime ne vieni – skelbiame viešąjį pirkimą, kurio metu atrinksime aukštus kvalifikacinius reikalavimus atitinkančius rinkodaros ir komunikacijos ekspertus. Atrinkti tiekėjai padės atlikti situacijos analizę, vykdyti visuomenės apklausas, ekspertų sesijas, kurti miesto vizualinį identitetą, kuriame atsispindės ir kuriamas miesto logotipas.“

Panevėžio miesto savivaldybės Taryba praėjusių metų pabaigoje patvirtino Panevėžio miesto strateginį plėtros 2021–2027 m. planą. Dokumento rengimo metu atliktos įvairiapusiškos analizės padėjo nustatyti dabartinę miesto situaciją šalies ekonominiame bei socialiniame gyvenime, įvertinti plėtros tendencijas, išanalizuoti jų reikšmę savivaldybės vykdomai politikai, nustatyti vidinius ir išorinius miesto aplinkos veiksnius, darančius didžiausią poveikį miesto konkurencingumui bei patrauklumui. Strateginiame plėtros plane taip pat numatytas poreikis išgryninti Panevėžio miesto identitetą ir suformuoti miesto komunikacijos strategiją.

Miesto pozicionavimas ir vizualinis identitetas – vienas nuo kito neatskiriami dalykai. Jie išreiškia miesto tapatybę, vertybes ir išskirtinumą. Jų išsigryninimui numatyta atlikti gyventojų apklausas, miesto strateginių dokumentų analizę bei ekspertų sesijas su skirtingų sričių specialistais – verslo, kultūros, turizmo, savivaldos ir miesto bendruomenių atstovais. Tik suformavus miesto pozicionavimą, bus pradėtas kurti vizualinis identitetas – pateiktas  logotipas, stiliaus knyga bei komunikacijos gaires.

Dalyvauti Panevėžio miesto grafinio ženklo (logotipo) ir vizualinio identiteto sistemos sukūrimo konkurse iki 2022 m. gegužės 9 d. galite čia: https://bit.ly/3xUcK2P

Viešasis pirkimas organizuojamas įgyvendinant Panevėžio miesto savivaldybės finansuojamą projektą „Panevėžio turistinis potencialas: pamatyk, pažink, pasidalink“.